Ciao bella!

Vaknade imorse hmm förmiddag av att katten trampade på mig och täcket för uppmärksamhet! Sedan har jag varit på arbetsförnedringen och sedan åkte jag och solade :)

Vad har ni gjort?

Ska käka lite lunch sedan ska vi börja riva tapeter i sovrummet....ser ut som ett slagfält.....får tänka på hur fint det blir, för jag mår allvarligt psykiskt dåligt när det e stökigt runt omkring mig.

Här kommer ett test från Sthlm City.se









Är du sunkig eller pedant? (Jag vet exakt vad jag och vad storasyster blir :P)


1. Det är städdags när:
a) Jag precis har städat klart. Alltid har det hunnit blir smutsigt nånstans!
b) När det knastrar under fötterna i både kök och hall.
c) Jag inte längre hittar resten av familjen i all röra. Trots att de ropar på mig.

2. Jag tycker det är äckligt när:
a) Andra inte desinficerar telefonluren varje vecka.
b) Jag hittar hårstrån i både kylskåpet och på toalettringen.
c) När det är mer mögel än mat i kylskåpet.

3.Veckostädning för mig innebär:
a) Ut med alla textilier, våttorka väggar och golv, putsa silvret...
b) Dammsugning och toarengöring.
c) Vaddå varje vecka, städar nån så ofta?

4.Så många timmar städar jag i veckan:
a) Minst 30 timmar.
b) Tja, 2-6, kanske.
c) ...hahahahaha!

5. Så många städprodukter har jag hemma:
a) 67 stycken.
b) Cirka tio.
c) Räknas disktrasa? Tre, i så fall.

7. Hemma hos andra reagerar jag på:
a) När det är fingeravtryck på den rostfria diskmaskinsfronten. Fy!
b) När köksbänken är full med förra veckans disk, trots att de bjuder på middag.
c) När de inte spolat i toan efter att ha gjort stora A.

8. Ajax eller Vim?
a) Det ena till golvet, det andra till kaklet!
b) Såpa funkar till allt.
c) Vahettere sa'ru?

9. Mitt motto är:
a) Jag kom, jag såg, jag städade.
b) Bättre lite skit i hörnorna än ett rent helvete.
c) Den dumme städar och städar, geniet behärskar kaos.

Flest a:
Du har det nog fint hemma. Men vill du verkligen ägna din tid åt så mycket städning? Pedanteri kan vara ett tecken på inre kaos. Fundera över vad du egentligen vill kontrollera i ditt liv. Och ägna lite mer tid åt det i stället.

Flest b:
Du är en Svenssonstädare. Det blir en storstädning emellanåt, men ibland får det gro igen utan att paniken sprider sig. Du skulle gärna ha det välstädat lite oftare. Men tiden räcker inte till. Det är ju viktigt att följa Grey's anatomy också.

Flest c:
Dags för uppryckning. Lever du ensam kan du ha det hur stökigt du vill, men tänk på att köket och toan kan bli bakteriehärdar om de inte får en avrivning emellanåt. Är du sambo - ta hänsyn till den andres lortnivå. Att diska kan vara en kärlekshandling.





Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jag fick flest B men hade endel A också, så jag är väl mitt i mellan skulle jag säga. :D

2008-08-12 @ 15:28:25
URL: http://omniasolvunt.blogg.se/
Postat av: lillasyster

Samma här :D Ändå e jag uber pedant....men hallå 67 rengöringsmedel, inte ens jag har så många hehe....Kram på rej :)

2008-08-12 @ 16:32:57
URL: http://systerochjag.blogg.se/
Postat av: storasyster

Oväntat...jag fick lika många b som c. Mitt motto kommer från en av morbröderna; Får du ett städanfall-lägg dig tills det går över! HAHA! Jag e en slarvmaja, så enkelt e det!

2008-08-12 @ 16:44:15
URL: http://systerochjag.blogg.se/
Postat av: mum

fick mest b, så helt pedantisk är jag inte i alla fall. Skönt!!!

2008-08-12 @ 17:52:30

Tyck till om vad du vill!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0