Respekt gnällgubbe?!

Lillstrumpa, du lever! Hehe. Bra!


Stod i bankomatkön, en gubbe 90+ stod före mig. En medelålders kvinna kommer cyklandes och gubben skriker " Du ska inte cykla på trottoaren!" Hon säger ingenting, himlar med ögonen typ, och försvinner.
Han fortsätter muttra om att " Tänk om polisen sett det, det hade dom som cyklar på trottoaren gillat va, det e böter på 800:-" etc. Mutter, mutter.
E det hans business?
Äldre kan ibland gnälla för ofta, att dagens ungdom inte har vett. Jag blir så less på det! Verkar mer som att dagens äldre inte har nåt vett. Dom byggde upp detta samhälle å shit, men det kan man inte leva på för alltid.
Jag tror att dom där gnällkärringarna-och gubbarna alltid vart sådana! Gnälliga! Dom har inte blivit bittra på gamla dar - dom har alltid vart det!
Redan nu vet jag folk med samma egenskaper, som alltid måste tillrättavisa andra vuxna människor. Folk i min ålder och yngre. Det e dom som kommer köra med samma argument om 50 år, vi byggde upp detta land, visa respekt. Hah!
Det e ingen skillnad egentligen, på ålder. Det e lätt, visa respekt och du får respekt.
Petitesser. Gnäll på vad som e viktigt. Visst, det var kanske viktigt för honom, och visst, det låter som att jag gnäller - men ni fattar poängen?
Dags att nana. Peace! ;)







Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Hehe jajjemen men knappt....helt mör....ska med nanna nu! Hörs imon! Hann inte ringa ida :O puss puss!

2008-08-13 @ 23:49:16

Tyck till om vad du vill!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0