Jag är ingen ängel....

....det ska du veta!

Men jag blir så ledsen när jag hör om unga tjejer som har noll respekt för sin kropp! Det har jag inte heller alltid haft, men nu vet jag bättre! Jag skulle aldrig låta någon ta på mig utan tillåtelse, eller om killen inte visar respekt!
 
Man läser om alla unga tjejer, jag snackar max 16 år som har sex åt höger och vänster, dom e knappt byxmyndiga! Hela tiden ökar könssjukdomar och graviditeter, då är det säkerligen ett stort mörkertal med.

Jag skyller en stor del på föräldrarna och omgivningen. Varför lär dom inte sina döttrar att ta hand om sig själva, varför sätter de inte barnlås på datorn och tv:n, varför pratar de inte med sina döttrar, varför låter föräldrarna dom gå ut med kort kort kjol och super urringade linnen.

Jag e inte dum, jag fattar att man inte kan låsa in sin dotter. Men däremot kan man lära henne känna ett värde, att hon e viktigast och att det e okej att säga nej!

Kram på Er alla missförstådda småtjejer där ute :)






                            



Kommentarer
Postat av: Tina

Precis! Om föräldrarna bara bekräftade sina döttrar (och söner oxå för den delen) skulle dom inte behöva gå ut och "sälja sig" för att få bekräftelse.



PUSS på dig "Honey" för att du alltid tar upp såna viktiga ämnen, vare sig det är här eller på SS.:0)

2008-08-07 @ 14:10:39
URL: http://beleza.blogg.se/
Postat av: Lillasyster

Hehe....tack Tina bejb! Kul att höra, hoppas du får en fin dag! krama :)

2008-08-07 @ 14:14:34
URL: http://systerochjag.blogg.se/
Postat av: storasyster

Bra inlägg syrran! Pöss

2008-08-07 @ 17:24:17
URL: http://systerochjag.blogg.se/

Tyck till om vad du vill!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0