Men hallå...

....storasyster, skrev ju två inlägg igår :P Haha! Bara för att du skriver 20 om dagen!

Igår målade jag klart i gästrummet! Nu ska jag bara måla listerna vita med! Blev lite luftbubblor, men läste någonstans att det ska gå bort efter 2 dagar! Någon annan som har något tips?

Annars så ska jag städa och sen ha en riktig spa dag....passa på att njuta av mitt eget sällskap när sambon jobbar till 0300 inatt. Hoppas dom e lugna på stan, okej det e lugnt där vi bor men på helg kvällar kan man bli lite orolig för älsklingen!

Äpplena i trädgården blir fler och fler för varje dag. Så imon har jag lovat att göra äpplepaj.

Här kommer ett recept!

Smulpaj med äpplen

Skala och skär äpplena i skivor (så det täcker botten på din smörade form) vänd skivorna i kanel och socker.
Blanda samman smör, mjöl, havregryn (och ngn matsked socker) till smulor i bra konsistens, strö över äpplena.
Strö över lite råsocker så blir det extra knaprigt.
In i ugn, 200-225 grader i ca 20-30 min. Smulorna ska vara gyllenbruna och äpple skivorna mjuka.
Servera med vaniljsås eller vaniljglass och en kopp kaffe till e ju alltid gott!

Du kan ju göra pajen med alla olika sorters frukt och bär, hallon, blåbär o.s.v. då e det bara att hoppa över kanelen eller kanske ersätta den med t.ex. vaniljsocker.

Ditt egna vaniljsocker gör du enkelt

Eget vaniljsocker

1 Portioner

2 dl Socker
1 Vaniljstång

Skiva vaniljstången fint och lägg den tillsammans med sockret i en matberedare. Mixa ca 4 minuter till ett fint puder.

Förvaras vaniljsockret i en burk med tättsittande lock är hållbarheten ca 3 månader.

Japp det var alles för nu....hörs senare! Kram!



 






Kommentarer
Postat av: storasyster

Hehe, saknade dig bara...det borde vara lag på att du skriver minst 3 inlägg/dag;)

2008-08-22 @ 13:05:22
Postat av: AMHL

eller hur!!!! ska genast... imon iaf... testa receptet... älskar äppelpaj

2008-08-22 @ 17:43:53
Postat av: Lillasyster

Javisst e det gott! Mumma! :D

2008-08-22 @ 18:17:47

Tyck till om vad du vill!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0