Kvinna 2008

En fri kvinnas bekännelser

Amerikansk dokumentärserie från 2006. Del 5 av 6. Hemligheten bakom männens makt. När Jennifer anländer till Sydafrika för att undervisa får hon reda på att hennes älskare har separerat från sin fru. Nu kanske de äntligen kan bli tillsammans? Hon lämnar Sydafrika för en kort tripp till Pakistan där hon träffar kvinnor som kämpar mot det mansdominerade samhället. Bredbild. Från 2007. En självbiografisk serie om allt från otrohet och multipla orgasmer till yrkesliv, moderskap och inte minst kärlek Filmaren Jennifer Fox delar öppet med sig av sitt egna turbulenta liv och söker världen över svaret på vad det innebär att vara kvinna i dag.

ALLTID ska jag missa dessa serier! På tv 2. Dessa intressanta historier om världens folk och olika kulturer.
"Om han ligger med 10 personer, så betyder det att HAN legat med 10 personer-och det e OK! För det var han själv som gjorde det! Men om HON ligger med 10 personer, betyder det att hon har "gjort det mot honom". Förstår ni? Så sa en man nyss,  i dokumentären. Galet. 
Könsstympning, kvinnor som inte ens vet att sex kan vara en njutning, kvinnor som inte får klä sig som dom vill, hedersmord. I detta 2008 pågår sådant, det e galet! Ännu en gång skäms jag över våra I-lands problem...



Kommentarer
Postat av: Jana | FRÖKEN GRÖN

Jag tycker att den där dokumentärserien är skitbra!



Och beträffande att jag är illustratör. Mjo. Det stämmer att du inte såg någonting, åtminstone inte på bloggen. Jag har emellanåt mindre uppdrag åt exempelvis kommuner, företag och föreningar. Inget spektakulärt alltså och bara vid sidan om. Annars är jag väldigt arbetssökande för tillfället. Suck.

2008-08-21 @ 21:23:34
URL: http://kirkemandragora.blogg.se/
Postat av: Katterna på Katthemmet Kompis

Vi tackar för komplimangen! /Tass

2008-08-21 @ 21:52:24
URL: http://katthemmetkompis.blogg.se/
Postat av: AMHL

Visst e den bra! Dokumentärserien alltså, har också missat de första avsnitten, hoppas den kommer i repris!

2008-08-22 @ 06:31:05

Tyck till om vad du vill!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0