Skönhetstips från naturen!

Känner mig himla inspirerad att ta extra hand om mig själv nu. Goa mamma kom med tips om algbad för fötterna, och söta Tina (våran egna skönhetsguru) gav svar på min fråga om gula naglar. Som sagt, jag har missbrukat nagellack sen jag gick på mellanstadiet, och slarvig som jag e, använde jag aldrig underlack! Röker dessutom ett paket cigg om dan, så ja - mina naglar e nasty. Dom e stenhårda och växer som bara den, men vad hjälper det om dom e gula å fula?! Så jag lyssnade på Tina och tar ett citronbad för naglarna. Skriver med fötterna just nu. Haha!
Sen ska jag göra det iaf! Och bada tror jag. Hela köret, fila fötterna med - har visst glömt av att dom behöver lite omsorg åxå...
Om du har nåt beauty tip - och då menar jag ett naturligt sådant, direkt från kylen eller skafferiet, SKRIV det i våra "kommentarer"!

För glansigt hår-fil
För vitare naglar-citron
Fräscha fötter-algbad
Trötta ögon-gurka
Ansiktsmask-ägg....inte kokt, haha. Kommer dock inte ihåg om det bara var ägg-gulan eller vitan...Äh, ta hela ägget, haha! Uttorkande har jag för mig....Oh, sista tipset på egen risk, men vi systrar gjorde det alltid förr.






Kommentarer
Postat av: Tina

Haha "skönhetsguru" låter najs. Måste nog börja använda den titeln. ;0)

2008-08-21 @ 18:54:56
URL: http://beleza.blogg.se/
Postat av: Jana | FRÖKEN GRÖN

Lena läppar - gnid en bit gurka mot läpparna.



Peeling för kroppen - en kopp salt, blanda med olivolja till lagom konsistens, häll eventuellt i några droppar eterisk olja.

2008-08-21 @ 19:11:47
URL: http://kirkemandragora.blogg.se/
Postat av: AMHL

Olivtvål för rengöring av ansiktet; torkar ej ut.

Kamomillte som ansiktsvatten; är antibakteriell, inflammationshämmande, lindrar infektioner vid kliande utslag.

Kamomillte hjälper även mot munsår.

Blondiner kan tvätta håret med kamomillte; ger extra lyster.

2008-08-21 @ 19:25:48

Tyck till om vad du vill!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0