Vart e världen på väg?

Utseendefixeringen fortsätter! I dagens Aftonbladet berättas det om att skolbarn kan få sina skolfoton retuscherade för 130:- extra! Ingen hit hittills dock.
Hur kan det leda till något gott? Skulle barnen/ungdomarna må bättre?
Fattar väl jag också, att det inte e kul att bli fotograferad med värsta finnutbrottet, eller munsår eller vad som helst som kan få en att känna sig mindre attraktiv...men det e vuxna människor som kommit på denna briljanta idé nu, att tjäna pengar på barns osäkerhet. Det stinker!!
Dessutom ännu ett problem om ett barn säger "Snälla mamma/pappa, alla andra får sina foton retuscherade, jag vill också!" och föräldern knappt har råd att betala för vanliga skolfoton. Tycker det hela e så sjukt.
Hoppas det inte slår igenom!!




Kommentarer
Postat av: Lillasyster

haha snygga bilder! Såg med det...sjukt...nu ska man både vaxa och retushera sina barn...huuu jag blir mörkrädd!

2008-08-26 @ 20:05:56
Postat av: Tina

MEN HERREGUUUUD!! Jag är mållös.... :0(



Fast jag måste säga att du var hemskt söt på bilderna :0)

2008-08-26 @ 22:04:54
URL: http://beleza.blogg.se/
Postat av: Tina

svar Men hallå du hade ju dåtidens IT-frisyrer ju!!

2008-08-27 @ 09:02:09
URL: http://beleza.blogg.se/
Postat av: storasyster

Sv; Hahaha!!

2008-08-27 @ 09:39:45

Tyck till om vad du vill!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0