Arg!

Här e jag och jag e arg! Risk för gnälligt inlägg igen...Jag e arg på personer i min närhet som utövar sin makt, jag menar missbrukar sin makt, och tilltalar  mig på ett sätt som inte e ok. Jag e arg på telefonförsäljare som inte vill ta ett nej och tjatar vidare trots att jag e vänlig men bestämd, jag e arg på regeringen som gör livet svårt för långtidssjukskrivna, jag e arg på att andra personer kan styra mitt liv. Jag e arg på telefonköer. Mest arg e jag på folk som utnyttjar andra, och här e ett bra exempel...Hallå, det luktar skumt på långa vägar...tyvärr går nog vissa på det.
Det e bland det värsta jag vet, människor som spelar på andras vänlighet och som försöker få en att få dåligt samvete, allt för deras egen vinnings skull.

Detta fick jag på ett "forum" :

Dearest.
I am Denis from Angola Africa, my late father Mr Mathew died months ago. He was one of the richest gold dealer in my country and before his death he called me and open up to me that he has some cash of American dollars which he deposited in a bank in Abidjan cote d´ivoire west africa.


I want you to help me and my sick mother to stand in the bank here as my late father´s foreign business associate who is beneficiary to enable the bank transfer the money into your account and also to take my sick mother to a good hospital for better treatment of her illness, you will help us to invest this money 22,000000dollar in a very good business in your country.

I want u to know that we contacted you based on trust to help us and help will not be in vain, she is in hospital now with pain. I will wait for your urgant reply if you are willing to assist us so that i will let you know how to contact the bank here for the transfer.

God bless you.

Yeah right! Suck! Psykopat varning....

Jag e sååå arg! Dags att gå sparka på en sten igen. Vad gör dig arg? Och ännu viktigare, hur ska man bli av med sina agressioner?




Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Såna tiggarmejl har jag med fått, idag var det en insamling på Betapets forum för ngn kärring som fått sparken och klagade. Så e det såklart lättlurade idioter som vill hjälpa sin "vän" dom aldrig träffat. Både du och jag har det knapert. Men jag skulle ALDRIG ta emot allmosor från främlingar, lite stolthet får man ändå behålla: DET gjorde mig aaaarg :O



Puss puss, hörs imon!

2008-12-04 @ 23:08:46
Postat av: Tina

Ja tiggarmail och kedjemail gör mig oxå arg. Telefonsäljare slipper jag dock sen jag gick med i NIX. Hur skönt som helst.

Hoppas du fick sova bort aggressionerna. :0)

2008-12-05 @ 10:11:55
URL: http://beleza.blogg.se/
Postat av: mum

Den nya regeringen gör mig ARG och BESVIKEN!!!! Hoppas verkligen på regeringsskifte 2010!!!!

2008-12-05 @ 11:03:00

Tyck till om vad du vill!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0