Skäms!

Fy vad vi e dåliga med att uppdatera bloggen...förlåt alla fans! Alla 3...Haha!! Idag har det pysslats! Kan inte säga vad, för det e julklappar, men det e så kul när den kreativa sidan kickar in!

Var på stan en sväng för att julhandla, blev mest grinig över allt folk. Varför ska det vara en sån hysteri kring jul?! I våran familj har vi bestämt att ge varandra julklappar för runt hundringen, så det blir ingen stress på det viset. Vissa ska bräcka varann genom vem som köper dyraste presenten, men nä, det blir lite av en utmaning att hitta fina saker för 100 spänn. Och som megasyster föreslog, vi kan skapa våra julklappar också. Tack å lov har vi i familjen en kreativ ådra...därav pysslet idag!
Det blir mera personligt också!

Under denna mörka årstid e julen...ja, den e ok. Jag hade kunnat vara utan den, jag e inte så traditionsbunden. Jag pyntar inte själv hemma. Kommer nog göra det om jag har egna barn. Men ok, nu när vi firar jul kan det vara mysigt. Familjen samlas, vi kollar på Kalle Anka och han...vad hette han...jo, Karl-Bertil. ( Inte sett så mycket dom senaste åren )
Sen e det julmiddag, glögg och julklappsöppning. ( Min egna tradition e att smygklämma på paketen och gissa innehållet - över familjens fasa -  jag e fenomenal på att gissa rätt...heeheh! )

När lillasyster var liten, hade vi våran stund dagen innan jul! Vi myste i soffan och pratade om julafton. Vi skulle vakna tidigt, titta ut och se att marken var täckt med snö. Sedan skulle vi ut och åka pulka, ha snöbollskrig tills vi blev alldelles kalla, och gå in, dricka varm choklad och sen fira jul! Nåt sånt var det...

Julstressar ni , pyntar ni? Hur e den perfekta julen? Tror ni på tomten? Haha! Dela med dig om nåt speciellt julminne! Jag har ett...några av mina många kusiner fick alltid öppna sina julklappar på morgonen! Konstigt tyckte jag! Vad ska dom då ha att se framemot sen?!


Kommentarer
Postat av: Tina

Jag har ju jobbat hela dan så jag tyckte bara det var trevligt att se ett nytt inlägg så här när jag precis kommit hem. :0)



Jag älskar att julpyssla, att klä granen är nog min favoritgrej. När jag och min syster var små fick vi alltid välja EN julklapp att öppna på morgonen. Och om vi skulle fira jul hos någon annan fick vi öppna alla så vi inte behövde släpa med dom dit vi skulle. Lata föräldrar kanske hahaha. ;0)

2008-12-10 @ 20:32:16
URL: http://beleza.blogg.se/
Postat av: Litage

haha, måste bara säga

gud vad gullig blogg! att ni liksom turas om att blogga och systrar liksom! härligt :D

2008-12-10 @ 20:57:43
URL: http://litage.blogg.se/
Postat av: Tina

sv: Ja gran måste jag ha. Den är väldigt traditionell med massor av utsmyckningar men av plast. Orkar inte med barriga granar.

2008-12-10 @ 21:03:00
URL: http://beleza.blogg.se/
Postat av: megasyster

Jag kommer ihåg när mamma var jultomte ett år. Lillasyster var kanske tre eller fyra år. Hon spelade med så bra. Vi trodde att hon trodde att det verkligen var jultomten. Nån dag senare skulle hon berätta något om när jultomten var på besök så hon började med att säga: "Vad kul det var när mamma, eller jag menar jultomten..." shit vad förvånade vi blev! Hon hade fattat hela tiden!

2008-12-11 @ 12:09:42
Postat av: Lillasyster

Gjorde jag det? Haha va roligt, lurat er med mer saker oxå...I never tell :D Vilken liten lurifax va!

2008-12-11 @ 13:44:52
Postat av: megasyster

Jo berätta nu!

2008-12-12 @ 14:12:38

Tyck till om vad du vill!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0