Bra sagt!

Håller med dig storstrumpa! Man ägnar alldeles för mkt tid åt att trycka ner sig själv.
Att ta åt sig av folks kommentarer.
När jag var yngre brydde jag mig inte, jag visste att jag var bäst oavsett vad någon sa.

Sen på vägen tappade jag bort mig själv...mitt inre barn. Som hon har gråtit genom åren utan att mitt vuxna jag har lyssnat. Nu försöker jag hitta tillbaka till mig själv igen.
 
Lyssnar du på barnet inom dig? säger du åt henne/honom att du duger som du är?! Alla har inte samma förutsättningar, alla klarar inte av "enkla" saker utan uppmuntran, alla eller rättare sagt få har bra självförtoende och självkänsla.

Det är inte bara tjejer, killar känner sig också värdelösa och små ibland trots sitt hårda skal. Det skadar inte att ge din vän eller kille/tjej en komplimang utan orsak. Man mår bra av att berömma andra och det smittar av sig. Tycker du ngn är bra, säg det då! Personen i fråga kommer säkert att tycka att du gjort deras dag.



Puss på er från....

Kommentarer
Postat av: mum

Ville bara säga att ni är underbara både lillasyster och storasyster och storstorasyster! KRAAAAAM

2008-07-02 @ 18:38:44
Postat av: storasyster1

Mum; det är du också! Helt underbar!

2008-07-02 @ 20:44:51
URL: http://systerochjag.blogg.se/
Postat av: Lillasyster

Haha mamma va gullig du e...du e bäst! Puss puss puss!

2008-07-03 @ 18:44:17
URL: http://systerochjag.blogg.se/

Tyck till om vad du vill!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0