ta hand om dig själv!

Jag har haft en ta-hand-om-mig-själv-dag idag. Kände mig lite nere...så jag kollade lite på stan, på rean. Hittade ett par Jeans på Cubus för 100 :-. Ni vet, jag gillar inte att slösa, så för 100 spänn e dom fina tycker jag. (Du kan få likadana, eller ungefär samma för 1000:- om du vill ha ett litet märke på byxan bara. Så onödigt!)



Extra bonus; ni får se mitt arsel! Rätt stolt ändå! Man måste berömma sig själv oftare, eller hur. Dagligen försöker jag peppa mig själv...är ni nöjda med er kropp? Det ska ni vara, det finns bara en av samma!
Det lustiga med hela den här ytligheten, är att, när vi dör, vad har vi då? Du har inget med dig i graven, förrutom din själ...Senaste mobilen? Snyggaste, största brösten å läpparna? Att du såg ner på en annan människa-för hon eller han var inte "bra" nog för dig? Jag har inget emot att folk vill förbättra sig kirurgiskt, men nånstans glöms hjärtat av i dagens samhälle. Det genuina. Det inre.
Människan är en vacker skapelse, men den är aldrig nöjd....Vi borde njuta av enkla saker..vara tacksamma  för ett litet ord eller gest...alla borde uppskatta varandra mera. Inte bara på "fars, mors, alla-hjärtans-dag". Alla dagar är viktiga!
Speciellt borde man ta hand om sig själv! Enkla saker som får dig att må bra.
För mig, idag, var att måla mina naglar, ta ett bubbelbad, hårinpackning och ansiktsmask. "Städat" mig själv och lägenheten. Myst med katterna.


Alla har dåliga dagar, och det ska man få ha. Sen, "efter regn kommer solsken", som mamma säger...stå ut. Solen kommer! Allt blir bra! Du är värd det!! Kram


Kommentarer
Postat av: Tina

Vad härligt med en ta-hand-om-sig-själv-dag. Såna har jag ofta, för jag FÖRTJÄNAR det. Å du oxå "storasyster"!

2008-07-01 @ 20:25:02
URL: http://beleza.blogg.se/

Tyck till om vad du vill!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0