blow up blondes

Jag kunde inte låta bli!! LOL!


Är det så man vill framställa sig själv? Smaken är som baken, men att ha detta som förebild kan jag inte förstå. Tex att vilja vara playboybrud, bo med en gammal gubbe och dela honom med andra tjejer dessutom? Pengar, pengar, pengar.
Sex och pengar verkar vara det viktigaste i nutiden. Stora bröst, läppar, botox. Nä, jag tror inte ett dugg att det e hälsosamt beteende att hålla på så. Jag säger inte att det e fel att vilja hålla sig fräsch å fin, och är absolut inte "emot" blondiner m silikon. Carolina Gynning e t.ex en himla skön brud! Hon känns äkta!

Men när jag ser småtjejer på stan, med fula slitna hårextensions, bh:ar som är för små, och stringtrosor som sticker upp ovanför byxorna, sminkade med ½ kilo puder å underlagskräm och halva läppglanstuben insmetad på munnen..dessutom verkar dom vara klonade...då undrar jag. Why?

Trist blondin-ideal...


Kommentarer
Postat av: michaela

faktist så är "blondinidealet" ett ideal som alla andra, ett ideal som de flesta kan nå, eftersom just det idealet handlar om fejkfejkfejk.. (men å andra sidan handlar det mesta inom skönhet om att se onaturlig ut)

jag opererade själv brösten för ett par år sedan och är kononnöjd med allt! - utom det faktum att det faktist ÄR silikonbröst..

jag vet att jag har plast i kroppen och att det finns risker med det, jag vet att jag påverkar många andra negativt, jag vet att jag la mig under kniven för ett ideal som egentligen är sjukt (men enl mig förbannat vackert)

men hela grejen med att tracka ner på bystblondinlooken känns lite orättvist, som sagt, det är bara en smaksak. man har inte fallit offer, man har bara den stilen.

2008-06-26 @ 10:19:02
URL: http://michaelaboren.blogspot.com
Postat av: storasyster

"tracka ner på bystblondin idealet"? Som sagt, smaken är som baken.Tycker det e roligare när unga tjejer har andra ideal, för jag tycker det idealet är lite skevt. Utseende, sex, pengar...det e vad blondin-idealet verkar vara.

Självklart är inte alla likadana, och det finns otroligt vackra å begåvade tjejer som följer "blondinidealet". Men 13 åriga tjejer som växer upp till detta-jag tror det e tufft att inte "falla offer" och vilja vara likadan.

2008-06-26 @ 12:21:58
URL: http://systerochjag.blogg.se/

Tyck till om vad du vill!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0