Dricks-varför?

Tänkte gnälla lite till när jag ändå e igång...Dricks på restaurang. Vad e det för ett förlegad gammalt system?! Alla har en lön redan. Varför ska servitriser/servitörer/bartendrar få dricks? Att som gäst visa uppskattning, jag vet...men det borde väl gälla alla yrken! Nu pratar jag om dricks-systemet i Sverige...kan förstå grejen i andra länder bättre - där lönen är låg. Ger man inte dricks på restaurang, då kan man få den där speciella "fan vad hon var snål blicken!" Men allvarligt, förklara varför Ni ska ha dricks! Hellre ger jag till kocken eller städerskan om nån ska ha!

Färdig-gnällt för idag! Har solat å slappat, så som det ska vara på en vilodag! Fattar inte att vi har så härligt väder, hoppas det håller i sig hela sommaren!!

Må gott å glöm inte dricka massa vatten! pöss

Kommentarer

Tyck till om vad du vill!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0