En känga åt grannlandet!

Lite norska roliga ord!


  • Champagne - Sprattlevann
  • Korsett - Fleskepress
  • Sovsäck - Slummerstrut
  • Laser Dome - Blinkepartaj
  • Stålmannen - Metallgutten
  • BH - Tuttekasse


  •  Norska roliga historier!



    "Vad kallas smarta personer i Norge?"
    "Turister."


    Ole bad den stora stjärnan om en autograf. Denne tittade på den lilla lappen han fått och sa:
    "Ska jag verkligen skriva på den här skrynkliga lilla lappen?"
    "Ja, jag renskriver det sen när jag kommer hem."

    Vad får man för svar, om man slår 1+1 på en norsk miniräknare?"
    "Var god vänta."

    Harald frågar Ole:
    "Åskade det hos dig i går kväll?"
    "Jag vet inte, jag var hos grannen hela kvällen"





    Norsk sommarmusik!


     


    Kommentarer
    Postat av: Tina svarar

    Tack snälla, gulliga dig "Honeybun" men jag e nog både för gammal och har för lite tid för modellande tyvärr. :0D



    Kram

    2008-06-08 @ 11:16:26
    URL: http://beleza.blogg.se/

    Tyck till om vad du vill!

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0