Högre lön till icke-rökare?

"Den som röker kostar arb.givaren 30 000 kr mer per år än en icke-rökare. Fler sjukdagar å fler pauser varje dag." (Källa:apoteket)

Bullshit!! Ser jag på mig själv så stämmer det absolut inte! Jag e sjuk max 2 ggr om året, å mina pauser jobbar jag in. Så jag kostar inte någon extra bara för att jag e rökare! Avskyr såna generaliseringar, å blir så irriterad över sånt trams!!

På alla arbetsplatser finns olika typer, dom som segar sig igenom dan, pratar i mobil, surfar på arbetstid, tar extra lång tid på sig på lunchen etc. Vad kostar dom arb.givaren?!

Kommentarer
Postat av: lillasyster

Jag håller med dig helt! Såna generaliseringar kan man aldrig göra. Bra skrivet :)

2008-06-01 @ 09:12:48
URL: http://systerochjag.blogg.se
Postat av: Kim

Håller inte med alls! Gud vad jag stör mig på mina rökande arbetskamrater som springer ut MINST en gång i timmen och är borta MINST 5 minuter per gång.. på en hel dag har dom MINST 40minuter mer rast än vad jag har och då gör dom allt det där andra som alla andra gör med (tar lite längre lunch, många "toabesök", pratar i telefon osv osv) ..

2008-06-03 @ 11:15:41
URL: http://grebdnil.blogg.se
Postat av: storasyster

Kim; alla e olika, men när det snackas om att det ska dras på lönen, då blir jag lack!Då borde dom som segar sig å gör allt annat än att arbeta åxå "straffas". Det e som en jäkla häxjakt på rökare..i dont like!

2008-06-03 @ 12:21:38
URL: http://systerochjag.blogg.se

Tyck till om vad du vill!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0