Hur vill du se ut?

Visst hade det varit härligt om alla var nöjda med sig själva?!
Istället för frågan " Hur vill du se ut? " borde man ställa en annan fråga..." Hur vill du må? "

Vi är inget annat än människor, som blir påverkade av media. Det är dieter hit och dit, kaloritabeller och points, pulver och tabletter. Vet ni, jag vill må bra! Personerna på bilderna kanske " mår bra "  men jag tvivlar på det - när det går åt något extremt håll. Jag kanske har fel?! 

Tyra Banks - Grym kvinna!!






Kommentarer
Postat av: Tina

Hmm jag håller absolut med men det där med att ständigt skylla på media eller samhället tycker jag e bullshit(inte menat personligt mot dig).



Var är föräldrarna i det hela? Det är deras jobb att uppfostra sina barn och ge dom sunda värderingar, inte samhällets.

Jag har väl pumpats minst lika full av media som dom tjejer i min ålder som e anorektiker, varför har jag då sunda värderingar?

Jo för att mina föräldrar har lärt mig det.

:0)

2008-06-17 @ 16:47:06
URL: http://beleza.blogg.se/
Postat av: storasyster

Tina; du har rätt i en del av det du säger, men du har också tur. Alla har inte sådana föräldrar, vissa har inga föräldrar alls eller någon som ger sina sunda värderingar. Man påverkas av allt tror jag. Media i allra högsta grad!

2008-06-17 @ 17:56:26
URL: http://systerochjag.blogg.se/

Tyck till om vad du vill!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0