Sömn!

Hur kan man sova så länge som jag gör? Jag somnade vid tolv igår och sov till tio imorse.....vaknat så sent varje dag nu. Ändå ställer jag klockan för att komma igång lite tidigare....men nädå! Ska bara dra mig fem minuter....snarare tre timmar :O

Hur e det med er? Sover Ni länge?



Tips för bättre sömn


Sov naken eller i underkläder.

Ha en rumstemperatur på 17-19 grader.

Om du sover oroligt, vrider och vänder på dig. Lägg ett tungt täcke ovanpå ditt vanliga täcke, detta ska få dig att ligga still. Blir det för varmt, öppna fönstret!

Mörklägg rummet, en rullgardin funkar bra. Man sover bättre när det är mörkt!

Varva ner innan du lägger dig, ingen dator, tv, kaffe, cigg/snus eller något annat som kan vara uppiggande.

Undvik att träna för sent.

Varva istället ner med en kopp koffeinfritt te som roiboos och läs en bok!

Det finns även avslappningsband för insomning.




Kommentarer

Tyck till om vad du vill!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0