Drömmar

Mamma berättade om en dröm hon hade. I drömmen fanns ordet " Ta-na-te". I drömmen försökte hon komma ihåg att uttala det...eller nåt.
Hon får kommentera den riktiga versionen, hihi!
Iallafall-jag sa till henne att googla ordet-och det e ett ord!

Ta`na´te
(Zool.) An Asiatic wild dog (Canis procyonoides), native of Japan and adjacent countries. It has a short, bushy tail. Called also raccoon dog.

Skumt eller?!

Verkar även vara ett efternamn och medicin.
Drömmar e skumma!

Mum, du drömmer om denna killen, raccoondog! Drömtydare här?


Söt!



Kommentarer
Postat av: mum

Ja, jag kan inte tyda min dröm än iaf, men medicinen Tri-Tanate var ju för bihåleinflammtion, och jag har ju problem med mina bihålor, och raccoondog; ingen aning; ska läsa på lite mer om "Japanese folklore" och om den legendariska "tanuki" eller "tanate". får se om det klarnar!!!

2008-11-20 @ 08:08:02
Postat av: storasyster

Drömmar e intressanta!

2008-11-20 @ 08:20:49

Tyck till om vad du vill!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0