Päls, muggar och kattmössor!

Sitter här och funderar på om jag har saker att sälja på Tradera. Har en del porslin och gammalt tjafs som bara står i skåpen...Kollade lite på nätet, och se där! Rörstrand kan vara värdefullt! Vissa saker säljs för tusenlappar.
I mitt skåp har jag 2 Rörstrand koppar minsann! Kollade lite till och precis sådana säljs på Tradera...hm...för runt 25 :- . Med fat! Jag har inga förbaskade fat ens.
Men jag har fortfarande 2 fina muggar!



Sen gick tankarna såhär; samlarobjekt-pengar-överklass-päls!
Jag spyr nästan lite grann när jag ser personer med päls på sig. Den senaste tiden har jag sett småtjejer med päls, och jag tycker det ser så billigt ut! Usch, hoppas det modet försvinner illa kvickt! Ska man ändå ha päls, köp då secondhand, så ni inte bidrar med att fler djur ska lida för eran fåfänga!

Det finns en kvinna som skjuter katter, flår dom och gör mössor av dom. Hade ni velat ha en katt som huvudbonad?

Inte så vackert eller hur?


OBS! Zingo och Siri mår bra och tog ingen skada av detta montaget! Tihi!


Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Håller så med :O



Stackars djur! Vilken läskig bild haha! Inte du då, utan katt "pälsarna"!Puss!

2008-11-13 @ 15:12:42
Postat av: megasyster

Hm, på nåt sjukt sätt såg det rätt coolt ut!

2008-11-13 @ 17:14:19
Postat av: storasyster

Haha, Megasyster, få inga idéer nu;)

2008-11-13 @ 17:35:12
Postat av: mum

hoppas bilden ger en REJÄL tankeställare till alla som fortvarande bär päls!!!!!!!

2008-11-13 @ 18:33:24

Tyck till om vad du vill!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0