Duktiga Lillasyster!

Jag har minsann vart och provjobbat idag! Ni håller väl tummarna för mig va?

Jobbet är som konditor/bagare, dom verkar jättetrevliga på stället, hoppas verkligen att dom hör av sig med positivt svar!

Vad har ni för Er då?

Idag tänkte jag göra potatisklyftor, vegetariska biffar och coleslaw till middag!

Mmm....coleslaw säger ni då! Hur gör man det? Jo serru, här kommer ett enkelt recept på det ;P


Coleslaw

3 dl vitkål
3 dl morot
0.5 färsk ananas eller 1 svenskt äpple, välj efter säsong
2 msk majonnäs
1 dl crème fraiche eller kesella gourmet
Havssalt efter smak
Svartpeppar


Gör så här

1. Strimla vitkålen fint med kniven eller använd osthyveln och hyvla direkt från vitkålshuvudet. Strimla moroten.

2. Hacka den färska ananasen fint och pressa ur juicen (kasta inte juicen, den är god att dricka), eller riv äpplet.

3. Blanda vitkål, morot och fint hackad, urvriden ananas (eller rivet äpple) med majonnäs och créme fraiche/kesella gourmet. Blanda med slev. Cole slawen ska kännas luftig. Smaka av med havssalt och svartpeppar.




Nu måste jag tvätta arbetskläderna och fixa och dona! Skriver senare!



Kommentarer
Postat av: megasyster

Jag håller tummarna för dig!kram

2008-10-07 @ 17:01:56
Postat av: mum

Jag med, håller tummarna alltså, jättehårt!!! pusss

2008-10-07 @ 19:09:44
Postat av: Caroline

Jag jobbar på ett conditori :) Fast i butik. Det är riktigt roligt att kolla på när de gör alla bakelser :)

2008-10-07 @ 20:45:17
URL: http://carolinesandqvist.blogg.se/
Postat av: Tina

Jag håller alla fingrar och tår jag har!!!! :0)

2008-10-07 @ 21:01:22
URL: http://beleza.blogg.se/
Postat av: storasyster

Jag med såklart! Puss

2008-10-07 @ 21:45:35
Postat av: Elin

får man fråga vilket bageri? :) lycka till

2008-10-08 @ 12:14:28
URL: http://www.metrobloggen.se/baksaken

Tyck till om vad du vill!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0