Sömn

Klockan e snart halv 12, min hjärna e trött men inte jag. Har haft sömnproblem i kanske 4 år nu, vilket e skitlöjligt!
Jag var hon som sov igenom stormar, blixt och dunder, alla ljud som kan störa en!
Sen, pjoff, kom stressen eller nåt.
Jag somnar lätt, men vaknar snart igen. Somnade 23, vaknade 24. Två minuter efter somnade jag igen, vaknade 01...Ni fattar, varenda timma hela natten vaknade och somnade jag.
Det har blivit bättre det senaste året. Nu vaknar jag bara varannan timme.
Jag frågade min doktor om sömnutredning. På sin brutna tyska sa han; Det err bAra storra tjocka gubbarr som kan inte kan andas som fårr det - å do e ingen storr tjock gubbe!
Haha!
Sömnpiller? Nä tack, dankeschön, men jag tror inte man löser problemet då! Jag äter inte ens alvedon. Piller måste vara den sista utvägen tycker jag!




Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Usch det e så jobbigt att aldrig vara helt utsövd...jag e med vaken, vänt på dygnet :O

2008-10-10 @ 00:13:39
Postat av: storasyster



lägg daj!

2008-10-10 @ 00:15:47
Postat av: Lillasyster

Gå lägg dig själv, du e äldre du behöver mer sömn! Ludde ligger ute i en gammal hundkorg med filt och sover, tror jag, ibland vill han sova under stjärnorna serru!

2008-10-10 @ 00:22:22
Postat av: Fian

Hej tjejen! Vinn en resa värde 30 000 i min blogg. Gratis och enkelt att delta!

Lycka till!



http://hollywooddiet.blogg.se/2008/september/vill-ni-hanga-pa-till-australien.html

2008-10-10 @ 01:40:17
URL: http://hollywooddiet.blogg.se/
Postat av: Sarah

sv: Jag är så van att bara läsa bloggar i min ålder så för mig är de inte så konstigt :) Men kul att du gillade den iaf!

2008-10-10 @ 08:28:28
URL: http://saganomsarah.blogg.se/
Postat av: mum

testa med lång-långa promenader, minst en timme iaf nån gång i veckan (helst varje dag); kan hjälpa dig lite... du vet igår när jag cyklade, var ute i 2 timmar och på natten sov jag som en stock! pusssss

2008-10-10 @ 09:20:06
Postat av: Elina

jag har haft samma problem men bara till och från under kortare perioder. Jag tror att det beror på att man känner sig stressad och att man måste somna, tänker "shit nu har jag bara 6 timmar sen ska jag upp"

2008-10-10 @ 09:30:38
URL: http://tankarisweetvalley.blogg.se/
Postat av: megasyster

själv sover jag dåligt när jag druckit kaffe, När dricker du din sista kopp för kvällen?

2008-10-10 @ 13:52:14
Postat av: storasyster

Megasyster; ag dricker oftast inte kaffe så sent...puss på er!

2008-10-10 @ 13:53:49
Postat av: megasyster

jag sover dåligt om jag dricket kaffe efter fem-sex-tiden....

2008-10-10 @ 18:24:23

Tyck till om vad du vill!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0