Aj!

Vaknade med värk i höger sida....e säkert min gamla muskelinflammation som spökar!

Igår tog vi en sväng med cykeln, sen kollade jag på tv4 fakta resten av kvällen. Handlade om kvinnliga mördare, på death row. Vad man än har gjort förtjänar ingen att avrättas, de som ger giftinjektionen är ju mördare även dom. Vad tar människan sig för rätt att leka Gud? Nej usch och då vet man ju inte hur många som är oskyldiga!

Vad tycker ni? E ni för dödstraff?

Däremot tycker jag det svenska rättsystemet e på tok för mesigt, man kan ju komma undan med vad som helst och ändå bara sitta inne i tolv år. Brottslingarna får mat bättre än våra skolor, de får tv i sitt rum, umgås och "ha det bra", allvarligt, e DET ett straff? Man börjar ju undra alltså!

Nope nu pratar vi om ngt roligare! Idag anmälde jag mig till Buzzador, hoppas väntelistan e kort! Vill testa saker nu, jag har ju tid till det *suck*

Annars ska jag se om jag kan slänga in några tvättar, laga middag lite senare. Idag ska jag göra Sesam nuggets, paraboiled ris, "wokade" morötter och broccoli och sweet chili sås....yummie! Har blivit sugen på vegetarisk mat mer och mer, vad händer med mig? Haha!

 
 





Kommentarer
Postat av: Jana | FRÖKEN GRÖN

Jag är mot dödsstraff och för mänskliga rättigheter.



O Buzzador ... det är nice. Har varit medlem där ett par år och det är roligt. Jag har faktiskt fått just sesam nuggets och annan mat från Hälsans Kök en gång. Smaklig spis.

2008-09-10 @ 13:37:44
URL: http://kirkemandragora.blogg.se/
Postat av: Jana | FRÖKEN GRÖN

Ja Buzzador är ju poppis! : )



Tack! Jag tyckte att det var dags att sätta lite höstprägel på bloggen. Nog för att det där är diskret hos mig men det gröna blev mörkare och det lila blev mörkrött. Headern och signaturen är annorlunda. Och naturligtvis höstlövet där man kommenterar!

2008-09-10 @ 14:10:31
URL: http://kirkemandragora.blogg.se/
Postat av: Jana | FRÖKEN GRÖN

I det här fallet är kvinnan övertygad om att det är just de förra ägarna. De byggde huset och levde där fram tills de dog. De var stolta över det och hade fått det i bröllopsgåva.



I vår förra lägenhet hade vi ett spöke som vi kallade Filuren. Vi fattade aldrig vad han ville eller vem han var. Det kändes som att det var en han och att han ville ha lite koll på oss. : )



Har du varit med om spökerier? Jag är väldigt öppen och varit med om mycket. Men i den här lägenheten är det lugnt! : )

2008-09-10 @ 14:40:13
URL: http://kirkemandragora.blogg.se/
Postat av: mum

Jag är mot dödsstraff; precis som du säger människan har inte rätt att leka Gud!

2008-09-10 @ 19:04:10

Tyck till om vad du vill!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0