Fortfarande vaken...

Det e en detalj jag inte får till på tavlan, en ganska viktig sådan...Min hjärna vill en sak, mina fingrar vill en annan. Jag har fastnat. Japp, fortfarande vaken. Känner mig lite pömsig dock. Så om jag somnar snart, så kommer dygnrytmen bli helt fel! Suck!

Chattade med en msn-polare från Makedonien, han kunde inte heller sova. Vi kom in på Gud å stuff. Jag e icke-troende. Kan inte förstå hur det kan finnas en Gud som ger ondska till människan. Det e inte Gud, det e människan som skapar sitt egna onda. Men Gud gav möjligheten till det... "Han" ger hopp till miljader, men nä, jag köper inte det. Tycker det e bra att folk har något att tro på, men för mig finns inget religiöst.

Msn-polarn e muslim, och han ifrågasatte min "tro". Typ vem skapade världen? Inte nån Gud iallafall, säger jag. Tror man får veta svaren när man dött...Han e övertygad om att Gud skapade allt.
Många av mina bekanta e muslimer. Det e stort...men hur kan jag ta dom och deras religion på allvar när dom super, knullar, slåss och ljuger?! En av mina bekanta sa; Jaja, Allah kommer straffa mig sen. Alllvarligt talat!? Tro på din Gud, men ta det på allvar då, eller kalla dig inte troende! Sånt irriterar mig.



Nu ska jag sova...

Storasyster

Kommentarer
Postat av: Egoina

ja... dte är verkligen sjukt det där,...

2008-09-21 @ 10:37:12
URL: http://egoina.blogg.se/
Postat av: Jana | FRÖKEN GRÖN

Men ... du kan ju inte "döma" dem efter vad du ser. Islam har många variationer precis som kristendomen. Det finns naturligtvis katoliker som pippar trots att de är singlar, muslimer som inte ber fem gånger varje dag, hinduer som äter nötkött ... finns massor med exempel.



Visst. Det finns ju dem som kanske använder ordet troende på "fel" sätt. Men det handlar snarare om att inte ha respekt för religionen eller de andra. Jag tror att de flesta ändå tror på någonting. Vad man sedan väljer att kalla det är upp till var och en.

2008-09-21 @ 14:38:27
URL: http://kirkemandragora.blogg.se/

Tyck till om vad du vill!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0