Uppskattad när du e död?!

Det var jobbigt idag och jag har inte gjort nånting...Jo, småsaker som att måla, träna, gå på möte med rehabtanten...Kanske e det höst-trötthet?
På måndag återgår jag så smått in i arbetslivet. Läskigt, spännande och roligt! Har varit hemma i nästan 1år! Shit...Vad ska jag säga, min kropp och själ behöver läkas, men jag ser att det äntligen går åt rätt håll! Depression e inte att leka med, och inte heller att skämmas för.
Sjukdomar som inte syns, tas inte alltid på allvar, vilket e så synd. Hjälpen e inte heller alltid den bästa.
Men detta året ska jag ta till alla medel, kämpa, ta all min kraft och mitt egna ansvar för att må bra. Babysteps, babysteps...Jag har mycket att vara glad över.

Man glömmer av allt det som e bra ibland. Glömmer av att visa uppskattning  till sina nära å kära. Ett sånt typiskt exempel e döden. Ja, ni läste rätt. När ger du din favvoperson t.ex en liten blomma "bara därför" ?
På Valentines day kanske?
På födelsedagen, Morsdag, namnsdagen?
Men inte bara så, utan anledning? Jag gör inte heller det, men visst borde man! När tror du att du kommer få massa blommor? Just det, på din begravning! Då pungar folk ut med pengar. Varför e det så. Egentligen e det helt bakvänt! Har jag rätt-eller har jag rätt?!

Oj, oj, djupa tankar här...Haha! Bli inte deppiga nu va...Lite allvar behövs ibland. Till er alla, från mig; min favoritblomma ever, vallmo! OH, kom just på ett ev kattnamn; Poppy! Eftersom jag ska ha 2 katter vad ska den andra heta? Poppy och???
Nu ska jag kolla på tv :) See u later <3



Storasyster

Kommentarer
Postat av: Tina

Daisy!

Då har båda engelska blomnamn! :0)

2008-09-05 @ 23:10:24
URL: http://beleza.blogg.se/
Postat av: mum

Perfekt! Daisy and Poppy!

2008-09-06 @ 07:02:46
Postat av: Lillasyster

Jätte sött men då får det ju bli två honkatter :D

2008-09-06 @ 10:30:27

Tyck till om vad du vill!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0