Pastasås med linser!

Ni som känner mig - vet att laga mat inte riktigt e min grej...Det ska gå snabbt, helst inte vara för många olika kastruller etc.

Megasyster bjöd på en gôr-go rätt, som var enkel att laga, vilket passar mig perfekt! Har ätit den i ett par dagar nu, haha. Variation, vad e det?!



Pastasås med linser

1,5 dl röda linser
1 burk krossade tomater
1 gul lök
3 vitlöksklyftor
2 morötter
1-2 dl vatten
1 buljongtärning
2 tsk oregano
1 tsk timjan
3 tsk paprikapulver
1/2 burk créme fraiche
salt + peppar

Koka linserna i dubbel mängd vatten i 10 min. Hacka lök+ vitlök, riv morötter, fräs i olja i en järngryta, tillsätt linser, kryddor, buljong och tomatkross. Låt puttra i 10 min, tillsätt créme fraiche, salt, peppar och paprikapulver.
Serveras till spagetti eller annan pasta, gärna med ketchup.

 Bon Appétit  :)



Kommentarer
Postat av: Marica Rödebäck

Nej varför variera med maten om man hittat något man gillar .. jag håller med =)

2009-03-19 @ 21:15:40
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: Lillasyster

hehee ätit den i två dgr nu....puss puss

2009-03-19 @ 21:19:11
Postat av: storasyster

Hihi :)

2009-03-20 @ 06:05:49

Tyck till om vad du vill!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0