Soptipp vs återvinningsstation

Katten Cezar väckte mig med ett kras 5 imorse...han hade vält min nyinhandlade ljusstake...kostade bara en tia, men ändå...det var bara toppen som gick av, å jag tänkte att jag skulle limma ihop bitarna. Killen sa, nej, släng den! Hah! tänkte jag då...när jag försökte pussla ihop bitarna senare så fibbla jag till det å tappade den en gång till. Suck!
Tycker om den jättemycket...färgerna å allt. Kanske kan göra nåt mosaik grejs av det?! Hmmmm. Slänga? njaaee, vi får se.
Återvinning på hög nivå här i mitt hem :)



D pikar mig att jag går till Bellevue marknad jämt, å tycker att jag ska röja lite bland mina saker. Jag kontrade med att be honom peka ut nåt jag borde slänga eller ge bort - men han tycker också att sakerna e fina så han hade inget att komma med. Hehe...

Jag behöver en större lägenhet bara, så enkelt e det! Hahah! Tror mitt lilla hoarding beteende beror på...ja, vad beror det på egentligen?!

Tycker inte om att slänga saker...tycker om att fynda nya grejer...jag gillar vackra, fina saker helt enkelt å kan jag skaffa dom gör jag det. I soprummet finns ofta fina grejer, men jag har liiite svårt att smuggla ut dom fastän jag vill. Lite skämmigt på nåt vis. Om nån skulle se mig, annars hade jag hämtat upp grejer hela tiden utan problem...

På 80-talet hade vi ju gamla vanliga soptippar, inte återvinningsstationer som nu. Jag trodde det var helt normalt att gå till en soptipp å kolla å fynda tills jag var typ 25 å sa nåt i förbifarten till mina vänner. Dom tittade på mig med stora ögon...Va?! Gick ni till soptippen? Ja, vadå då? Haha, för mig känns det bara normalt.

Vid min senaste flytt slängde jag faktiskt en massa, men jäklar...såg så många fina bortslängda grejer i containrarna så jag blev tokig! Ville bara dyka ner och ta ta ta!!
Helt onödigt att slänga hela fina saker. Skicka dom till såna som behöver det istället. Ok, ok, inte till mig, men ni fattar.

Jag tänker alltid att saker inte är viktiga, i slutändan är man bara med sig själv, inte sina saker. Dom är så oviktiga egentligen, så varför är dom så viktiga för mig?! Tål att funderas på.

Gick inte till marknaden idag, kanske blir d imon :)


Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Eller så SWOPPAR man bort sakerna ;)

2011-03-26 @ 19:50:43
Postat av: mum

skärvor bringar lycka eller tur kanske det heter!

2011-03-27 @ 10:20:54
Postat av: hmmm

säger bara FENG SHUI!!! LÅT ENGERGIN FLÖDA!

2011-03-27 @ 10:22:46

Tyck till om vad du vill!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0