Mum´s Smörgåstårta

Syster nr 3 ville också ha receptet på mammas goda smörgåstårta, så här e det:

Till ca 6-8 pers

2 st landgångsbröd, skär av kanterna, smöra.
2 burkar tonfisk
1 burk champinjoner
1 burk 395 g fina ärtor
3 hårdkokta ägg
2 dl majonäs
1 1/2 dl gräddfil
1/2 msk senap
1 msk chilisås
citronsaft
salt å vitpeppar

Garnering;

tomat, gurka, dill, sparris, räkor, rökt lax, citron, rom/kaviar-röd eller svart, majonäs

Jag tyckte landgångsbröden var löjligt dyra, så jag köpte bara ett, åsså köpte jag en påse med vanligt toastbröd...vitpeppar hade jag inte...å ärtor tog jag nog bara hälften av...jag antar att jag gjorde rätt...hackade champinjonerna å äggen smått...blanda ihop allt till en röra...ja.
Godast blir den om man gör röran å lägger den mellan brödet dagen innan man ska äta den så det kan gotta till sig lite. Sen så kör man garneringen samma dag som man ska vräka i sig den...

Fy fan va gott det e!! Tvungen att lägga in en svordom så ni förstår hur gott det e! :)

Ikväll ska jag fixa räkmackor, så bild på det ska ni få senare. Puss hej


Kommentarer

Tyck till om vad du vill!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0