Snöig kalasdag med hemmagjord tårta!

Men för faaan! Det har snöat igen! Allvarligt talat, det får  räcka nu. Vill ha vår!! Alla vill väl ha det antar jag. Suck.

Ska till stan en sväng, kanske går in på Yves Rocher å köper min favvoparfym, Ming Shui. Fick ju ett sånt där grattiserbjudande av dom, med lite rabatter. Mmm, tröttnar aldrig på Ming Shu!



Efteråt blir det att göra de sista förberedelserna på tårtan etc, lovar att ta bilder innan  vi äter upp den. Det blir bara ett litet kalas, med lillasyrran+kille+killens mamma å min lilla mamma förstås. Rätt skönt, hade dött om jag vart tvungen att göra mat till fler, hehe.

Tårtan e rätt lätt å göra förstås...man köper färdig tårtbotten, skvätter ner den lite med nybryggt kaffe, lägger på nåt tårtgojs-marsankräm eller nåt. Sylt slänger man mellan lagrerna. Massor av grädde. Idag kommer jag dekorera med banan, vindruvor, granatäpple, frysta bär ( upptinade såklart )
Avslutar det hela med att sprinkla över lite strössel.

Gott va!

Hörs senare, puss å kram









Kommentarer

Tyck till om vad du vill!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0